Rust in jezelf vinden en toch vol in het leven blijven staan

Alle beetjes mindfulness helpen. Je hebt misschien al wat effecten gemerkt van de paar minuutjes die je elke dag neemt om te mediteren met Mindful Minuut: een begin op je pad om de volledige rijkdom van mindfulness te ervaren.

Heb je de smaak te pakken en wil je een volgende stap zetten? Wil je je een keer onderdompelen in mindfulness?

Lees dan verder over de 8-weekse mindfulnesstraining. Dit is een officieel programma dat wereldwijd gegeven wordt en bewezen effectief is bij stress-gerelateerde klachten.

Wanneer is deze mindfulnesstraining iets voor jou?

  • Je hebt in je dagelijkse leven last van stress. Dit levert klachten op zoals rusteloosheid, hoofdpijn, een opgejaagd gevoel, verminderd overzicht en pijn in je lichaam.
  • Je probeert veel ballen in de lucht te houden, maar af en toe heb je het idee dat je dit niet heel lang zo volhoudt.
  • Je hebt vaak het idee dat je niet ten volle kan genieten van waar je mee bezig bent. Het voelt alsof er ‘iets’ in de weg zit. Je bent met je hoofd ergens anders.
  • Je wil graag wat dichter bij je gevoel komen. Je leeft nog teveel in je hoofd en bent een echte piekeraar.
  • Je wilt je zelfvertrouwen vergroten, zodat je steviger in je schoenen staat op elke moment.
  • Er zijn omstandigheden in je leven waar je het moeilijk mee hebt, en waarmee je op een andere manier wilt leren omgaan.

En het belangrijkste:

  • Je bent dit zat, en wilt nu eens écht stappen zetten om relaxter in het leven te staan.
  • Je hebt vertrouwen dat mindfulness jou hierbij kan ondersteunen.
  • Je wilt je 8 weken lang onderdompelen in mindfulness en je overgeven aan het programma. Je bent bereid om elke dag thuis te oefenen.

Wetenschappelijk bewezen

Dit 8-weekse programma wordt wereldwijd gegeven en is bewezen effectief bij stress, burn-out en allerlei stress-gerelateerde klachten, zoals onrust, rusteloosheid, vermoeidheid, slaapproblemen, piekeren, concentratieproblemen, gevoelens van angst en paniek, chronische ziekte, geen nee kunnen zeggen, moeite met grenzen, depressieve gevoelens, chronische pijn, moeite hebben met druk en een gejaagd gevoel hebben.

Hoe gaat deze training jou helpen?

  • Stress eerder herkennen
  • Inzicht in jouw automatische reacties
  • De vrijheid ervaren om bewust andere keuzes te maken in stressvolle situaties
  • Van de ‘doe-modus’ naar de ‘zijn-modus’
  • Beter in staat zijn om gedachten op een rijtje te zetten
  • Met mildheid en vriendelijkheid goed voor jezelf zorgen
  • Je minder laten leiden door emoties
  • Meer van het nu-moment genieten
  • Je empathie en compassie vergroten

Wat krijg je bij de training?

Individueel voorgesprek

We bespreken samen jouw situatie en of en hoe deze training bij jou past.

Groepssessies

We komen 8 keer online bij elkaar voor sessies van 2,5 uur

Stiltedag

Een retraite van een dag om de rijkdom van mindfulness dieper te ervaren.

Digitaal werkboek

Een digitaal werkboek met handouts van de sessies en oefeningen.

Audiobestanden

Je krijgt audiobestanden van de meditaties die bij de training horen.

Persoonlijke begeleiding

Je kan tijdens de training altijd bij mij terecht voor vragen en support.

De offficiële 8-weekse MBSR-training

De inhoud van de sessies

1

Herkennen van automatische reacties

Introductie, bewust worden van de automatische piloot, de zintuigen en het lichaam verkennen.
2

Onderzoeken van obstakels

Herkennen van de doe- en zijnsmodus en automatische reacties herkennen. We leren ruimte te creëren en aanwezig te zijn in het nu en in het lichaam.
3

Grenzen leren kennen

We leren het lichaam kennis als bron van informatie en de ademhaling als anker. We creëren ruimte en keuzes om uit een automatische reactie te stappen en op een andere manier met een situatie om te gaan.
4

Stress herkennen

Deze sessie gaat helemaal over stress: wat is het, hoe werkt het en hoe uit het zich bij jou?
5

De juiste keuzes leren maken

We leren onze gevoelens herkennen en accepteren. Het moeilijke mag er ook zijn. Een stressvolle situatie kunnen we bewust beantwoorden in plaats van op de automatische piloot.
6

Gedachten zijn geen feiten

We nemen onze gedachten vaak ten onrechte voor waarheid aan. Door een gedachte te herkennen en benoemen ontstaat er meer afstand en heeft deze minder vat op ons.
7

Stiltedag

We brengen een dag door in stilte, om een diepere ervaring met mindful aanwezig zijn op te doen.
8

Goed voor jezelf zorgen

We krijgen inzicht in onze energiegevers en nemers en onze persoonlijke patronen en valkuilen. Op basis daarvan kunnen we beter voor onszelf zorgen.
9

Toepassen wat je hebt geleerd

We maken een plan hoe we mindfulness blijven beoefenen na de training.

Data

Data van de groepssessies (maandagen 19:00-21:00): Data: 27 september, 4, 11, 25 oktober, 1, 8, 15, 22 november. De stiltedag vindt plaats op zaterdag 13 november (10:00-16:00u).

Vergoeding zorgverzekering

Veel werkgevers zijn bereid om mindfulnesstraining te vergoeden. Ook veel zorgverzekeraars vergoeden (een deel van) de kosten voor deze mindfulnesstraining, meestal in een aanvullend pakket. Je kunt bij je eigen zorgverzekeraar checken of deze MBSR-training vergoed wordt.

Doe nu de MBSR-training met korting

In ruil voor jouw feedback op de training biedt ik de training incl. 8 groepssessies, een stiltedag, werkboek, meditaties en individuele begeleiding aan voor €249,- in plaats van €399,-.
Aanmelden

Mijn verhaal

Inmiddels ken je mij al een beetje, je begin in ieder geval elke dag met mijn stem 🙂 Vaak vragen mensen mij: is het niet moeilijk om elke dag iets nieuws te verzinnen voor de Mindful Minuut? Mijn antwoord is: nee! Ik heb meer inspiratie dan dagen in mijn leven en elke dag komt er weer bij.
Hoe dit komt? Sinds ruim 5 jaar ben ik dagelijks bezig met meditatie en spirituele ontwikkeling. Ik heb heel veel verschillende vormen van meditatie beoefend, van 13-daagse retraite stiltemeditatie (Vipassana) tot tantrische dansmeditatie in India 💃. Daarnaast lees, luister en praat ik continu over het onderwerp. Dat brengt mij steeds nieuwe inzichten die ik kan vertalen naar Mindful Minuutjes.
In 2017 begon ik met mindfulness en meditatie uit pure noodzaak: ik kwam thuis te zitten met een burnout. Ik was een stresskip die niet stil kon zetten en een enorme streber. Ik was altijd heel gevoelig, maar had geen idee wat ik met al die emoties aanmoest.
Ik ben toen een jaar lang heel diep naar binnen gaan kijken. Ik volgde mindfulness-cursussen, ging naar retraites, mediteerde uren per dag en las alles over stress, burnout en mindfulness.
Mindfulness speelde de hoofdrol in mijn herstel. En het veranderde alles. Ik werd mij bewust van wat er zich van binnen afspeelde. Leerde mijzelf steeds beter kennen. Stond helemaal open voor wat er was… en ik kon eindelijk genieten van het moment.
Nu combineer ik mijn werk in het bedrijfsleven met het begeleiden van meditaties en het geven van mindfulnesstraining. Ik vind het geweldig om mensen te helpen ontspannen en hun ware zelf te laten ontdekken. Want ik gun het iedereen om lichter te leven.
Ik kijk ernaar uit om in september te starten met de MBSR-training. Ga je mee op reis?